Programowanie na start
Autorzy
Elżbieta Karmowska-Siwik, Alicja Adamczak
Etap edukacyjny: szkoła podstawowa kl IV-VI
Typ innowacji: programowa.
Termin realizacji: 01.09.2016-30.06.2019
Cele ogólne innowacji:
Kształtowanie umiejętności programowania. Rozwijanie umiejętności myślenia algorytmicznego i logicznego uczniów na II etapie edukacyjnym. Umożliwienie tworzenia i realizowania własnych projektów oraz rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji z wykorzystaniem komputera. Przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym.
Opis innowacji
Innowacja będzie realizowana na II etapie edukacyjnym rozpoczynając od klasy IV i V. Programy klas zostaną zmodyfikowane poprzez rozszerzenie o naukę programowania. Podczas zajęć lekcyjnych oraz dodatkowych dla zainteresowanych uczniowie będą nabywać i rozwijać umiejętności informatyczne poprzez praktyczną naukę i zabawę z użyciem komputera, w tym z wykorzystaniem obiektowych środowisk programistycznych tj. Scratch, Logomocja, Codu Game Lab oraz gier dostępnych on line np. Blockly Games czy materiałów udostępnionych przez Code.org.